Dünyada bütün otoriteler tarfından kabul edilen tek lider özellikle türkiyede googledir. webmaster ve reklam verenlerin ilk tercihi olmayı başaran google bu pazarda uzun süre lider kalmayı başarıcagına benzio. Fakat her ne hikmetse dünyada bu kadar populer olan internet reklamcılıgı türkiyede gercekten de cok az seviyede insanları sömüren TV reklamcılıgından katlarca daha cok verim alınabilecek olmasına ragmen insanların internet reklamcılıgını bilmediginden dolayı reklam vermektedir.

Google Hakkında

Her website sahibinin, site açmakta bir amacı; ve her sitenin de site sahibini memnun etmek için yerine getirmekle zorunlu olduğu bir görevi vardır.

Sitenin amacı, alfabenin herhangi bir harfinden giriş yapan ziyaretçinin, Z'ye gitmelerini kolay bir şekilde sağlamak, onların bu yöne gitme arzusunu alevlendirmek ve en önemlisi bu yolculukta onlara yardımcı olmaktır. "Alfabenin herhangi bir harfinden giriş" söyleminden kastım ise, eğer bir websitesinin ana sayfasını A olarak düşünürsek, ziyaretçiler, arama motorları ve/veya diğer sitelerin verdiği linkler nedeniyle sitemize B, Ç, ya da O noktasından giriş yapabilirler. Amaç, onları bu noktadan alıp, Z'ye götürebilmektir. Z ise, bir ürünü satın almak, bir dokümanı ya da programı indirmek, bir makaleyi okumak/bulmak olabilir. Bu Z noktası, sitenin amacına ve site sahibinin hedefine göre değişebilir. Değişmeyen tek kısım ise bütün sitelerin "bitiriş rakamını" artırmak için hayatta olduklarıdır.

IŞIĞI GÖREN GİRSİN!

Ne yazık ki bir çok site sahibinin -sitelerinin amacını iyi bildikleri halde, yoğunlaştıkları tek nokta, siteye olabildiğince ziyaretçi çekmektir. Bu esasında çokta kötü bir şey değil eğer ziyaretçinin sitenize gelmesini sağladıktan sonra iyi ve sağlam bir plana sahipseniz. Fakat en çok yoğunlaşılan nokta, ziyaretçi çekmek olunca, diğer planlar unutulabiliyor.

Site sahibinin çok ziyaretçi çekme hevesine ve amacına belki de en çok yardımcı olabilecek araçların başında Google AdWords geliyor. Türkiye'de taze ve pek keşfedilmemiş bir araç olan Google AdWords, iyi bir şekilde kullanıldığında, hem ziyaretçi sayısını hem de bitiriş rakamını kolayca artırabiliyor. Gelin birkaç örnekle, bu aracın Türkiye'de nasıl kullanıldığına bakalım.

MEMLEKETİMDEN GOOGLE ADWORDS MANZARALARI

Diyelim ki ben yeni babayım. Çocuğum doğduktan sonra, her baba gibi bir takım kaygılarım oluşmaya başladı ve kendime "hayat sigortası" almaya karar verdim.

Öncellikle size sormak istiyorum. Eğer kendinize "hayat sigortası" satın almak ya da hakkında bilgi edinmek istiyorsanız, Google arama motorunda, hangi kelimeyi yazıp, aratırsınız? Hayat sigortasından vazgeçtim. Diyelim ki sağlık sigortası ya da araba sigortası veya konut sigortası arıyorsunuz. Arama motorundan hangi kelimeleri kullanırsınız?
Sanırım cevabınız, aradığınız sigorta şeklinin ismi olacaktır yani "sağlık sigortası". Aranızda "sağlık sigortası" almak isteyip, arama motoruna yalnızca "sigorta" yazan var mı? Eğer yoksa (ki eminim büyük bir çoğunluk yok cevabı verecek), neden bütün sigorta şirketleri, bu kadar genel bir tanım olan "sigorta" kelimesi ile sitelerine ziyaretçi çekmeyi deniyor? Aşağıdaki ekran görüntüsüne bir göz atın. Yaklaşık 10 şirket, "sigorta" kelimesinden yardım bekliyor, para yatırıyor.

Google'da sigorta kelimesinin aranmasi sonucunda cikan sonuclarin ekran goruntusu

 

 

Gerçekten yukarıdaki anahtar kelimeye reklam vermek ile, kaliteli ve kalifiye başka bir deyişle "satın alacak" ya da "Z harfine gitmek isteyecek" ve ya şirketin bitiriş rakamının artıracak ziyaretçi bulunabilir mi?

HERKES AYNI DEĞİL!

Gelin şimdi de orijinal örneğimizdeki "hayat sigortası" arama sonuçlarına bir bakalım. Karşımıza yalnızca 3 adet reklam çıkıyor. 153bin sonuçlu bir kelimenin, yalnızca 3 şirket tarafından, yararlı bir reklam kampanyasına dönüştürülmüş olması, Türkiye'nin İnternet reklamcılığı konusunda ne kadar yeni ve taze olduğunu bir kez daha kanıtlıyor. Çünkü aynı kelimeyi İngilizce olarak arattığımızda, reklam veren şirketlerin sayısı yüzlerce.

Google'da hayat sigortasi kelimesinin aranmasi sonucunda cikan sonuclarin ekran goruntusu

 

 

Google AdWords, kullanım kolaylığı, ucuzluğu, gücü ve "kullandığın kadar öde" yöntemi ile İnternet reklamcılığına yepyeni bir boyut getirdi. Her şirketin ve herkesin, kolaylıkla Google'da reklam vermesi mümkün. Tüm yapmanız gereken anahtar kelimelerinizi bulmak, 25 karakterlik başlık ve 70 karakterlik reklam yazısı yazmak. Hepsi bu. Hepsi bu ama o anahtar kelime, başlık ve reklam yazısı, sizin bu çabalarınızın boş çıkmaması için en önemli üç etken. Hayat sigortası örneğimize yeniden göz atalım ve bakalım anahtar kelimeyi iyi kullanan bu 3 şirket, başlık ve reklam yazısı kısmını nasıl kullanıyor.

Erol Özgür Sigorta başlığı ile reklam veren şirket, verdiği reklam için, anahtar kelime olarak "hayat sigortasını" seçmiş olmasına rağmen, bize bu kelimeyi anlatacak, ya da ziyaretçilerin ilgisini çekecek reklam yazısından yoksun. Reklam yazısı gayet genel bir dille yazılmış ve herhangi bir ateşleyici kelime kullanılmamış. Hatta, anahtar kelime ile alakası bile olmayan bir dil kullanılmış: 1980' den bügüne uluslararası nakliyat sektörünün hizmetindeyiz.
Gelin şimdide bu linki takip edip, sitelerine girelim. Sanırım sizde benim gibi, bir ya da iki saniye kalıp, hemen arama sayfasına geri döneceksiniz çünkü bu site, aradığım kelimeyi ya da aradığım konuyu içeren bir sayfa sunmuyor bana. Onun yerine genel bilgi içeren, kötü tasarlanmış, hedeflenmemiş bir sayfa sunuyor. Maalesef hem bir müşteri kaybediyorlar hem de gereksiz yere Google AdWords parası ödemiş oluyorlar.

AkEmeklilik başlığını kullanan şirket, bazı şeyleri iyi şekilde yapmayı becerirken; bazı konularda kanımca büyük hatalar yapıyor. Öncellikle, ben emeklilik ile ilgili bir araştırma yapmıyorum. İstediğim, aradığım şey, hayat sigortası, emeklilik değil. Bence böyle bir başlık ile, benim o linke tıklamamı engelliyorlar. Reklam yazısının ilk kısmı güzel ve ilginç yazılmış olmasına rağmen, ikinci kısmı, sanki bu linkin beni hayat sigortası yerine emeklilik ile ilgili bir siteye çekeceği hissini veriyor.
Geleceğiniz için dilek tutmaktan fazlasını yapın. Ak Emekli olun
AkEmeklilik sitesine girince görülüyor ki site, bu şirketin ana sayfası. İlk intiba, reklam içeriğinde de olduğu gibi, sayfanın her kısmında tekrarlanan kelime "emeklilik". Halbuki ben emeklilik ürünü değil hayat sigortası arıyorum. Yani, verilen reklam ya da benim aradığım kelimeyi karşılayacak, benim karar vermeme ya da ürünü satın almama yardımcı olacak bir sayfa ile sonuçlanmıyor tıklama. Ak Emeklilik, benim onların ürününü bulmamı istiyor. Halbuki, verdiği reklamı kullanarak, benim ne aradığımı anlayabilir ve beni tam olarak istediğim yere gönderebilirdi. Bir başka "genelci" reklamcılık. Fakat kesinlikle bir önceki siteden daha başarılı.

Citibank Türkiye ise, hayat sigortası başlığının altında iki şeyi çok iyi gerçekleştiriyor: birincisi, Citibank isminin popülerliği ve bilinirliğinden yararlanarak, başlığı "Citibank Türkiye" olarak kullanıyor. Citibank, reklam yazısında ise ateşleyici birkaç cümleye ver veriyor: Fırsat, inanılmaz koşul, sigorta. Bütün bu kelimeler, sizde merak uyandırıyor.
İnanılmaz koşullardaki sigorta fırsatları devam ediyor!
Citibank reklamı, beni ana sayfasına değil, bireysel ürünlerin olduğu, özel ve kişisel bilgileri elde edebileceğim bir sayfaya yönlendiriyor. Tek hataları, benim aradığım ürünün ismini, bu sayfa içinde kullanmamaları yani "Hayat sigortası" başlığının olmaması. Fakat başlıklara dikkatlice bakınca, bunun çok büyük bir sorun olmadığı göze çarpıyor çünkü "Aile Güvence Planı" ve "Tehlikeli Hastalıklar Planı" sayfa içinde aynı anlamı veriyor. Hatta örneğimizde kullandığımız kişinin yeni bir baba olması, o kişinin belki "Çocuğum" başlıklı ürünle de ilgilenebileceği gibi bir inancı uyandırıyor bende. Citibank, kesinlikle reklam yazısı, başlığı, anahtar kelimesi ve gönderdiği sayfa ile, kullanıcıya/müşteriye, karar ve satın alma sürecinde yardımcı oluyor. Yani B'den, Z'ye gidişi kolaylaştırıyor. Tabi ki böyle bir uygulamanın, ROI (yatırımın geri dönüşü) rakamını ve bitiriş rakamını yükselteceğini söylememin herhalde bir gereği yok sanırım.

Google AdWords, gerçekten güçlü bir araç. Hem ziyaretçi sayısını hem de Z'ye ulaşmak isteyen potansiyel müşteri sayısını artırabilecek güçte. Fakat her araçta olduğu gibi, bu aracında akıllı ve iyi şekilde kullanılması gerekiyor. İşte size birkaç tavsiye:

  1. Anlamlı ve gerçekçi anahtar kelimeler seçin.
    Anahtar kelimeniz belki de en önemli kısım. Anlamlı ve gerçekçi anahtar kelime seçimi, başarıda, işin yarısını oluşturuyor. Anahtar kelimelerin, sizin işiniz ve en önemlisi websiteniz ile alakalı olmasına dikkat ediniz. Genel kelimeler (sigorta) yerine, ateşleyici kelimeler (hayat sigortası) kullanmak, potansiyel müşterilere ulaşmanızı kolaylaştıracaktır. Bu kelimeleri siteniz içinde, sitenizin istatistiklerini veren programların içinde bulmanız mümkün.
  2. Başlığınızın ve reklam yazınızın, anahtar kelimeyi yansıtmasına önem verin.
    Anahtar kelimeyi yazıp, sonuçlara bakan web kullanıcıları, genelde sonuç sayfasını hızlı bir şekilde gözleriyle taramaya başlarlar. Gözleri, beyinlerinin içindeki kelime ile özleşince, tıklama başlar. Kullanıldığınız başlığın, kullanıcıların tıklamasını sağlayacak kelimelerden, markalardan oluşmasına dikkat ediniz.
  3. Anahtar kelimelerin başarısını ölçün
    Acaba kullandığınız arama kelimesi, sizi ziyaret eden kullanıcıların Z harfine gitmesine yardımcı oluyor mü? Bunu anlamanın yolu, bu kelimelere tıklayan kişilerin, bu kelimeler için hazırlanmış sayfalar gitmesi ve bu sayfaların oluşturduğu tıklamaların Z'de sonuçlanıp, sonuçlanmadığı ile ölçülebilir. Hangi aşamada, ziyaretçi, Z'ye gitmekten vazgeçiyor? Acaba anahtar kelime, ziyaretçinin istediği bilgilerden oluşan sayfayı sunuyor mü? Bütün bunlar, A/B testleri, istatistik değerlendirmesi ve bitiriş rakam takibi ile ölçülebilir
  4. "Varış Sayfasına" özen gösterin.
    Anahtar kelimelere tıklayan bir kullanıcının vardığı sayfaya "varış sayfası" adını veriyorum. Bu sayfanın, anahtar kelime ile direk alakalı bir sayfa olmasına ve bu sayfada, potansiyel müşterinin Z'ye ulaşmasına yardımcı olacak bilgilerin bulunmasına dikkat edin.

Bunlar benim ilk aklıma gelenler. Sizin kendi deneyimlerinizden yola çıkarak tavsiye edeceğiniz herhangi bir şey var mı?

 

GoogleTM is a registered trademark of Google, Inc.
CreatingOnline.com has no specific relationship with Google

Site.Name.tr | Sohbet | Dmoz | Add Url | Google | Yahoo